Een bekende ' bosneger' & Kinderhuis Ramoth - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charmy en Floor van Heel & Otten - WaarBenJij.nu Een bekende ' bosneger' & Kinderhuis Ramoth - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charmy en Floor van Heel & Otten - WaarBenJij.nu

Een bekende ' bosneger' & Kinderhuis Ramoth

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Charmy en Floor

31 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Toch nog even een berichtje voor het weekend...

Deze week is het Salsasuri in Paramaribo. De hele week staat in het teken van salsa, waar Char en ik inmiddels steeds meer een hekel aan krijgen. Een aantal huisgenootjes zitten dan ook op salsales en in het begin was het salsa voor en salsa na. Gelukkig is het nu niet meer standaard het gespreksonderwerp. Maar goed... Gisteravond zijn we naar de Havana geweest. Dat is een grotere 'club' in Paramaribo. Tot 1.00 was er een Salsacontest, dus Charmy, Myrthe, Semmy (ook een huisgenootje) en ik besloten om rond 0.30 een taxi te pakken, de andere huisgenootjes gingen al vroeg heen.
En daar stond hij ineens hoor........ Edgar Davids! We moesten echt met hem op de foto. Op een gegeven moment heb ik mijn stoute slippers aangetrokken en liep naar hem toe. "Ik wil niet vervelend doen, maar mag ik ajb met je op de foto?" Hij zei: "Het spijt me, babe, maar het kan niet." Ik vroeg waarom, maar hij zei dat we overdag foto's mochten maken wat we wilden, maar liever niet tijdens het uitgaan, de stinkerd! Uiteindelijk heeft Semmy van achter stiekem een foto weten te maken. Ondanks de salsa die nog steeds draaiden, was de avond voor Char en mij al goed!! Rond 1.15 werd de salsa stopgezet en werd er normale muziek gedraaid. Naja normaal? Het is allemaal van dat dancehall, r&b, etc. en als er eens een leuker houseliedje komt, dan gooien ze er wel weer de bubbling remix style doorheen.... Ach we vermaken ons wel!

Gisterochtend hebben we ook aangegeven bij Kinderhuis Ramoth dat we ze gaan verlaten. We voelen ons daar nutteloos en kunnen er voor onszelf geen voldoening uit halen. De kinderen, van 0 t/m 3 jaar, spelen 's morgens. Dan gaan ze eten en drinken, dan weer spelen, dan baden. Vervolgens moeten ze op bed liggen tot ze weer rijst moeten eten en dan van 12.00 tot 13.00 is het echt rusten en moeten ze op bed liggen.... Als we iets deden met de kinderen, zoals tekenen, dan waren ze er na 10 minuten al weer klaar mee en liepen ze alweer te banjeren door het lokaal. Veel kinderen zijn letterlijk al 'verpest'. Ze slaan en bijten elkaar en ze hebben echt nooit gehoord van samen spelen. af en toe zitten er natuurlijk ook leuke momenten bij als ze bijvoorbeeld 's morgens als je binnenkomt naar je toe komen rennen, of als ze kneiterhard moeten lachen. We hebben eerst een kort gesprek gehad met Kapitein Forester en daarna aan de zuster verteld. De zuster zei dat we niet weg moesten gaan, omdat de kinderen aan ons gingen wennen en dat we goed voor ze zijn, etc..... Allemaal leuk en aardig, maar vind je het gek. De zuster speelt 24/7 met haar telefoon en doet verder amper wat met de kinderen. Wij zouden echt nooit kunnen werken in Suriname. We hebben maandagochtend onze laatste dag. We hebben foto's gemaakt van alle kinderen en die gaan we ophangen in de klas en alle tekeningen die ze gemaakt hebben.
Toen we 's middags thuiskwamen, kregen we alleen weer ander nieuws te horen wat het vrijwilligerswerk waarschijnlijk een hoop gaat veranderen... Bij Huize Campagne waar we zouden gaan werken en ook veel huisgenootjes werken, is misschien TBC. Dus niemand mag de komende week daar werken, totdat er duidelijk is wat een aantal kinderen hebben. Dus komende week zijn we allemaal vrij en hebben besloten dat we maar een poging gaan doen om te bakken bij het zwembad. Char is er nu al mee begonnen. Het is ongeveer 37 graden en gevoelstemperatuur meer dan 40! Amper uit te houden allemaal en 24/7 zweet op je hoofd....... Ach, beter dan die vrieskou in Nederland ;)

Ik ga er ook weer even wat foto's bij zetten.

Morgen onze actieve trip naar Berg en Dal.

xx Charmy en Floor

PS. Richard K. Je hebt Char heel erg gelukkig gemaakt met je smsje!! De smsjes stromen nu binnen! :D

• 31 Oktober 2008 - 20:58

Ilonka:

he meiden,

Volgens mij vermaken jullie je best wel. Alleen wel zielig voor die kindertjes daar zeg.... kan me voorstellen dat je je daar niet echt nuttig voelt. Volgens mij is het best wel smerig daar... bahbah. Nou jullie kunnen altijd nog iets gaan bouwen, daar is Floor goed in !!!

Nou geniet er nog even van want voor jullie het weten zitten jullie alweer in de vrieskou....

Nou daaaaaag

Kus,
    Ilonka

• 31 Oktober 2008 - 23:00

Br&da:

Wooww hoe vet is dat..edgar Davids die je aait en je babe noemt..wilde al eerder reageren via de sms..maar was er een btje bij ingeschoten Floor..sorry..

Lekker trouwens..een weekje vrij..geniet er maar lekker van..

Kus Bren

• 31 Oktober 2008 - 23:21

Richard K.:

Ik was al heel lang van plan te sms'en hoor ;)
    Bedankt voor de ereplek in jullie berichtje.
    Kunnen jullie edgar's handtekening meenemen?

Wat zuur van die ziekte's in die tehuizen. Jammer dat het vrijwilligerswerk zo tegenvalt. Toch vermaken jullie je prima zo te horen. Keep it up!

Groetjes van Linda ook,

Richard.

• 01 November 2008 - 09:15

Miep:

Haha je kunt zo geweldig schrijven! Vet leuk van Edgar, beetje jammer dat hij zo onsportief is:P. Wel ontzettend jammer dat jullie bij het tehuis weg zijn. Niet leuk dat ze allemaal al zo "verpest" "gewend aan de nutteloze situatie" zijn. Lekker geinstitutionaliseerd weer. heerlijk galgje woord. Meiden nog heel veel plezier en succes! En ik zou zeggen lekker bakken want het is hier koud!X

• 01 November 2008 - 13:27

Mam's Van Bianca:

Hoi meiden nou weer heel wat mee gemaakt leuke foto's weer en succes met jullie volgende job. Groetjes van Anja.

• 01 November 2008 - 18:31

Maaike =):

Hee! =D

Hebben jullie dit toevallig geregeld via Joho ofzo? Ik hoorde daar een ander meisje over die ook naar Suriname gaat vandaag..
    Jammer dat het vrijwilligerswerk zo tegenvalt, ik hoop dat jullie nog ergens voldoening uit kunnen krijgen! =)

Xx,,
    Ps. Onze moeders zijn weer lekker uiteten geweest met het clubje ;) Het was erg lekker volgens mijn moeder en er was veel gebeurt in het afgelopen jaar ;)

• 02 November 2008 - 11:24

Jetty Zonneveld:

Hallo Floor en vriendinnen,
    Vorige week bij je mams geweest en gehoord dat je de knokkelkoorts had opgelopen.wat zal je zielig geweest zijn!! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen We hebben er maar een ( nou ja een) goed glas wijn op gedronken. Dus je kan voorlopig niet aan het werk, heb ik begrepen,en bent voorlopig verplicht om vakantie te houden.Kijk je uit in die hete zon. Heb je nog geen "Glurinamer" aan de haak geslagen. Edgar Davids is wel een goede partij, zijn je vader en moder het ook wel mee eens denk ik!!!
    Ga volgende week weer kijken wat jullie allemaal weer beleefd hebben. Liefs en veel groetjes, Jetty

• 02 November 2008 - 16:55

Marjolein:

Heejj Char,
    Lekker dat jullie straks een weekje vrij zijn, komen jullie in elk geval bruin terug in NL ;). Jammer dat er mogelijk TBC heerst, maar beter dat je er van tevoren achter komt, dan tijdens het werk.
    Tot snel, greetz ook van de rest van de fam Uylings!!

• 02 November 2008 - 18:14

Fleurie:

oehh floorie een aai van edgar, dat klinkt goed. leuke foto's hebben jullie gemaakt!

geniet maar even van de zon, hier is het nogal depressief weer..

succes op jullie nieuwe project. dikke kus

• 02 November 2008 - 18:43

Leonie:

Meissies!!

Klinkt allemaal geweldig joh :D. Jullie hebben helemaal jullie plaats gevonden en beide al een heerlijk kleurtje joh!!!!Balen van de TBC daar in de huis. Maar des te meer kunnen jullie zien van het land.

Denk ff aan danta bai (3 dagen), santigron(1dag) waren geen dure trips en wel onwijs mooi:)
    nou salsasuri lache!!!
    daar was ik vorig jaar lam hahaha op een donderdagavond was er midden op een plein ergens een feestje geweldig haha!!

fotos zien er echt leuk en lief uit..

daaaaaaaaaaggg
    xxx

p.s. krijgt trouwens maar niets terug van char hoor ;) al voor de aankondiging paar x gesmst :P

• 03 November 2008 - 08:05

Lesley:

Char ik heb jouw sms wel ontvangen maar jij ontvangt mijn smsjes blijkbaar niet.. :( Heb moeke ook gesmst.. Geen idee wat het probleem is.
    Ik dacht al dat je me nie meer wou spreken..

Hoe is het verder..?! wou even bijkletsen maar dat gaat zo moeilijk via berichtjes..

MOEKE, Wat heeeeerlijk dat jij even een goed gesprek met eddie heb gevoerd.. Jammer dat het pierre niet was..

Anyway kom ma weer snel thuis girls..
    Mis jullie..

Kusss Xx