Berg en Dal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charmy en Floor van Heel & Otten - WaarBenJij.nu Berg en Dal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charmy en Floor van Heel & Otten - WaarBenJij.nu

Berg en Dal

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Charmy en Floor

02 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Bij deze beloven we plechtig dat jullie de komende 3 weken geen teken van leven meer krijgen... Ga er dan maar gewoon vanuit dat het goed met ons gaat, dat we aardig bruin zijn, dat we nog steeds niet op bosnegers vallen, dat we inmiddels aardig het schuren onder de knie hebben gekregen, dat we nog steeds een bloedhekel hebben aan salsa en dat we het verder nog steeds naar ons zin hebben!

Gister zijn we naar Berg en Dal geweest met 6 andere huisgenootjes. Manon en Petra gaan namelijk deze week weer weg, dus er moest nog een leuke afscheidstrip komen. We moesten om 6.30 verzamelen bij Blue Frog, ons contactadres en een organisatie die ook tripjes doet. Berg en dal is een nieuw opgezet adventure park. Uiteindelijk hebben we canopy gedaan (zo stoer) en hebben we gecayakt. De hike, een wandeltocht, die daarna zou zijn, hebben we maar over geslagen om te chillen bij de Surinamerivier...

Canopy is dat je met een tuigje onderaan een soort van kabelbang hangt. Volgens mij noemen ze het ook wel tokkelen. Alleen hier noemen ze het tokkelen als je het platform niet haalt en je moet omdraaien om vervolgens je verder te trekken.Floor geeft een demonstratie (zie foto). We zijn letterlijk van boom naar boom gegaan. 9 kabelbanen van verschillende lengtes en 10 platformen van verschillende hoogtes. Een van de kabelbanen ging ook over de Surinamerivier!!
Char dacht dat ze misschien wel last van haar hoogtevrees zou krijgen, maar die vond het helemaal geweldig en had nergens last van. Ik vond het ook wel vet en schreeuwden soms als een tarzan door het bos. Alleen soms op het puntje van zo'n platform vlak voordat je ging, vond ik wat minder op grote hoogte. Het herinnerde me aan de nachtmerrie van bungeejumpen op Starbeach....Floor vroeg ook steeds of ze echt wel goed vast zat! Maar echt, canopy is zo stoer!! Eindelijk een beetje echt avontuur in Suriname. Ze gaan in 2009 ook een kabelbaan van 1400 meter lang aanleggen (wat wel 2018 zal worden hier) Jammer dat we het niet meemaken.

Daarna hebben we wat gegeten en gingen we cayakken. Er waren 2 2persoons cayakken en meerdere 1persoons. Char en ik gingen allebei in een eigen cayak. Eerst gingen we met de stroming mee van de Surinamerivier, dus dat was goed te doen. Vervolgens gingen we een kreek in.... erg mooi. En echt hilarische momenten meegemaakt. Een van de 2persoons cayakken had soms wat moeite om samen te peddelen, dus die hebben letterlijk de boesboes van dichtbij gezien! :D Op een gegegeven moment keerden we om. Daar belandde ik op een boomstronk. Ik kon peddelen wat ik wilde, maar het was letterlijk peddelen op het droge. Na uitgelachen te zijn door Char en Myrthe, heeft Char me eigenlijk bevrijd na een paar duwen tegen mijn cayak. Uiteindelijk kwamen we weer op de Surinamerivier uit waar we moesten gaan peddelen tegen de stroming in. Dat was wel goed voor onze spierballen!! Sodeju. Char heeft nu iets spierpijn in haar schouders en ik voel helaas niks! Balen...

Daarna ging er nog een klein deel van de groep mee hiken. Ze beklommen de berg waar we ook in gingen canopy'en. Char heeft even gezwommen en we hebben verder gechilled. Daarna weer huiswaards via de bekende, slechte bauxietweg in een auto die bijna uit elkaar valt, waardoor je soms letterlijk de lucht in vliegt!

We hebben weer een leuke trip achter de rug. Morgen dus 'afscheid' bij Ramoth. Of het definitief wordt, moeten we nog afwachten naar de resultaten van huize Campagne, anders is er zelfs een kans dat we terug moeten in verband met de beperkte sociale werkplaatsen voor vrijwilligers....
Ook gaan we morgen waarschijnlijk nog op de foto in Surinaamse kledingdracht met alle huisgenoten en hebben we een afscheidsavondje met de huisgenoten omdat Petra en Manon weggaan. We gaan eerst uiteten en daarna bowlen! We vermaken ons dus nog prima verder.

Un bigi brassa,
Charmy en Floor

  • 02 November 2008 - 19:07

    Ilona Hoekstra:

    Jemig, stoer hoor meiden!!
    Klinkt geweldig!!
    En dat Canopy lijkt me echt super tof!!!

    Tot over een paar weken dan maar weer!!

    Xx..

  • 02 November 2008 - 19:12

    10ie:

    Luchtbed in Rimini was dus nog moeilijker? :P

    Hehe, zie er stoer uit hoor meiden!

    x

  • 02 November 2008 - 19:30

    Carla:

    Super zeg, dat ziet er goed uit, lekker sportief bezig zijn enne.. gezellig met z'n allen. Nu hopen dat het vrijwilligerswerk ook even meezit, daar zijn jullie uiteindelijk toch voor gekomen.. succes..

    PS; Wat betreft mijn leeftijd Floortje, je hoeft nog geen U tegen me te zeggen, maar wel een beetje respect voor deze dame!!!!

  • 02 November 2008 - 21:14

    Br&da:

    Hoe vet is dat...zo'n adventure trip..iets soortgelijks had ik ook in Frankrijk gedaan..maar dan vast iets kleiner :D
    Klinkt echt superleuk en aan de foto's te zien was dat het ook ;)

    Maar eerder naar huis?? jaaaaaaaaaaa..dat is leuk ;) Voor jullie niet natuurlijk, maar ik zou het wel gezellig vinden ;)
    Nee hoor..ik hoop van harte dat dat andere project wel wat gaat worden.

    Nou meissies..ik zal jullie verder niet meer vervelen..
    Veel plezier de komende 3 weken ;)

    Kus Br&

  • 02 November 2008 - 21:15

    Br&da:

    Oh en wat betreft de spierpijn die jij niet had Floor..heeft dat opdrukken dan toch nog effect gehad?? ;)

  • 02 November 2008 - 22:12

    Mariel:

    Joehoeeeee meissies doen jullie rustig aan en voorzichtig alsjeblieft! Foto in surinaamse kledingdracht...net volendam maar dan ff verder...hihi kus xxx

  • 02 November 2008 - 23:10

    Esther Den Hartog:

    Heey Meiden

    Wat een geweldige verhalen. Heb net even alles gelezen in ´mijn´ internetcafé waar ze me al aardig kennen.
    Jullie verhalen zijn zo kenbaar, De mannen die altijd toeteren of je aanspreken, de vreselijk salsa waar iedereen helemaal idolaat van is! Het snel donker worden, het goedkope eten en dan de taxichauffeurs die geen woord Engels spreken. Ik heb het hier ook allemaal meegemaakt :D
    Ik hoop dat jullie gezondheid wat beter is, ik was de 2e week ook wel ziek maar niet zo erg als jullie.
    Ik begin morgen met werken in een weeshuis maar die verhalen die ik heb gehoord zal het niet veel beter zijn dan bij jullie.
    Erg grappig, vorige week heb ik ook ´getokkeld´ en over 2 weken ga ik cajakken en met dolfijnen zwemmen. Redelijk hetzelfde als jullie.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.

    Liefs,

    Esther vanuit het geweldige Mexico!!!

  • 03 November 2008 - 11:37

    Truud:

    Wooow het lijkt me echt supervet om dat een keer gedaan te hebben :D. En misschien zoals Bren al zei Floor: het opdrukken heeft zijn vruchten afgeworpen ;).

    Zou wel erg jammer zijn als jullie eerder naar huis zouden moeten. (Al vinden wij dat niet heel erg ofzo :$)

    Heeeel veel plezier daar nog :D!!!

    Kus

  • 03 November 2008 - 11:47

    Sanne:

    Floortje! Wat een verhalen zeg, ben blij dat jullie weer beter zijn. Wel jammer dat het werk zelf tegenvalt. Maar zie ik je nou toch op de foto met een bob-de-bouwer-helm? :P
    Nou meiden, heel veel plezier de komende drie weken!
    Tot gauw, grtz!

  • 03 November 2008 - 12:27

    Eveliene:

    relaxed toch, niet werken en alleeeeen maar leuke dingen doen !!?? ;)

    en die foto met edgar in het vorige verhaal is echt te vet! haha

    see you soon ladies, enjoy!! x

  • 03 November 2008 - 20:02

    Anja:

    Hoi meiden lekker actief geweest en weer een leuk verhaal ik vindt het wel stoer hoor wat jullie doen nou geniet er maar van. Fam .de.Vrij

  • 04 November 2008 - 06:27

    Kirs:

    Jezus meiden!
    Even een tijdje niet op int, en er zijn alweer 3 verhalen bij! Ik moet een voorbeeld aan jullie nemen!! Ik heb ze net allemaal gelezen en wat klinkt dat goed zeg! En wat een leuke foto's! Ik heb char nou al meerdere keren gesmst met de vraag of het ook aankomt? maar ik neem dus aan van niet? Ik heb geen idee hoe dat kan? ik reply gewoon op haar nummer..:S
    Ik ben blij dat jullie weer beter zijn! Er is niks vervelender dan ziek zijn in de zon! En 6 x zoveel zweten;)

    Bianc en ik zitten even in een ik weet me god niet wat we hier doen en moeten willen periode..
    Net me eerste 'sollicitatie' gehad tegenover slaapplaats en eten maar geen geld... dus ja dat weet ik niet.

    Ik heb genoten van jullie verhalen! wij hebben net ook een kayak tour achter de rug! heerlijk!

    Hele dikke kus
    Kirs

  • 04 November 2008 - 12:53

    Nien:

    Haha, ziet er goed uit die helmen! ;) en lijkt me ook supervet dat canopy-en..

    Ben trouwens erg benieuwd naar de volgende foto's in Surinaamse kledingdracht ;)

    Veel plezier weer verder!

  • 05 November 2008 - 19:37

    Leonie:

    HEERLIJK!!!
    ga zo door meissies met al dat genieten!! Jullie zien ook zeker veel ziet er allemaal heeel gezellig uit :D!!

    Tot snel girls

    xxx

  • 07 November 2008 - 07:34

    Annette:

    Weer zo'n prachtig verhaal en wat een avonturen. Heel veel plezier nog! Groetjes Annette

  • 10 November 2008 - 06:22

    Biebs:

    Ik heb op jullie hyves gebericht! ;)

    xx


  • 10 November 2008 - 18:48

    Beau:

    Woow zekers wel vet!
    Echt super. Nou uit deze verhalen begrijp ik wel dat het super leuk is daar!!

    XxXxX Beau

  • 11 November 2008 - 21:20

    Joke:

    à.s zaterdag komt de sint in het land bezoekt hij ook ons overzees gebiedsdeel?

  • 11 November 2008 - 21:25

    Piet:

    wij komen die aap zelf wel halen als het moet.

  • 12 November 2008 - 00:13

    Bianc:

    Meissies!
    Dit is helemaal raar, heb al even geen nieuw verhaaltje meer gelezen van jullie..
    Leven jullie nog wel?
    Want anders zijn het er zo'n 3 per week ;)

    Ik heb een baantje chicks!!!!!!!
    In het hostel waar ik verblijf... BEN ZO BLIJ!Ik ga weer lekker schoonmaken!!!

    Ik kan nu lekker in Byron Bay blijven, tis zo'n relaxt plaatsje!

    Hoe is het bij jullie?
    (L) YOU!



  • 15 November 2008 - 18:54

    Oma To:

    Bedankt voor je leuke kaart en foto... jullie hebben het daar wel heel goed zo te zien op de foto!!! en ik maar denken och arme meiden....Dag Dag van oma To

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 December 2008

Blanche Marie & Goodbye Suri!

26 November 2008

Mannen uit het leger...

16 November 2008

Switi Sranan

02 November 2008

Berg en Dal

31 Oktober 2008

Een bekende ' bosneger' & Kinderhuis Ramoth
Charmy en Floor

Actief sinds 18 Juli 2008
Verslag gelezen: 1020
Totaal aantal bezoekers 33292

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 17 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: